Sabtu, 8 Januari 2011

Dialah Segalanya.....


Inilah Suriyati Binti Hussin, merupakan jurulatih PLKN aku di Kem Pinggiran Pelangi Muadzam Shah , Pahang. aku pelatihnya dari kumpulan 1 siri 4 tahun 2007 ... hingga kini aku masih berhubung dengannya, kira 4 tahun dah berlalu.... tapi itu semuanya dulu.. dulu dia jurulatih juga cikgu bagi aku tapi kini... lebih kepada hubungan kekeluargaan. aku ngan dia kini kami lebih membiasakan diri dengan gelaran akak dan adik... bahagianya aku saat dia menyatakan " kalau boleh pasni tak payah panggil cikgu, panggil akk je ".... Syukur Alhamdulillah... suka sangat aku time tu hanya tuhan saja yang tahu. ianya berlaku hanya kerana aku kecewa dengan seseorang yang amat aku sayang di kem dl... apa pun yang berlalu biarkan berlalu.. kata akak.. "jangan berdendam sayang. tentang hal dia akak x mau dengar lagi hal remeh temeh jadi besar"... sejak itu ku biarkan saja semua yang terjadi...
kini kau jauh darinya... dia jua jauh dari keluarganya.. kini dia telah bergelar pendidik yang berjaya. moga usahanya untuk mendidik anak bangsa berjaya , berhasil. dia pasti berjaya!!!. kerana aku thu sapa dia.
best sangat bila ada yang sayang kita... tapi aku hanya menumpang kasih dari dia... kejamnya aku kerana mengambil kasih sayang yang sebaiknya hanya adik 2 kandungnya perolehinya... kejamnya aku kerana cemburukan dia atas kehadiran adik2 angkat dia yang lain.... tapi.. aku sayang dia!!!! salah ke??? hanya pada dia juga keluarga dia aku tumpang kebahagiaan... Ya Allah, sesungguhnya aku telah banyak melukai hati dia... aku tak layak mendapatkan dia juga keluarganya sepanjang pejalanan kamus hidup ku...






sewaktu akak pratikal kat Bentong





kenangan rumah lame.. aku rindui suasana itu....





nilah yang ku sayang...





tanpa dia sapa aku .. pastinya aku sekarang hanya orang jalanan...





kini dia jauh dariku demi anak bangsanya.....






aku kan selalu rindu dia......




Tiada ulasan: