Rabu, 26 Januari 2011

Insan yang ku sayang

Akak.. Terima kasih tok segalanya....


11.1.11...

kakak,
terima kasih atas jasa mu yang banyak membantu aku...
tidak terbalas oleh aku akan setiap kebaikkan yang telah kau buat pada aku...
aku adik yang tidak pernah mengenang jasa mu sebagai pendidik jua sbgai kakak...
banyak yang telah kau tunjukkan pada aku tentng kehidupan..
entah bagaimana lagi tok aku lalui hari2 mendatang tnpa kata2 dari kamu...
tanpa ucapan mu..
tanpa semangat mu..
aku takkan pernah salahkan kamu membuang aku dari jdi sebahagian dari kamu..
cuma aku mahu kau tahu yg aku syang kamu...
syang aku x pernah melampaui batas hanya sbgai kakak dan adik..
telah ku dapatkan kamu dengan cara yang baik..
tapi aku kehilangan kamu dengan cara yang begini...
kamu benar2 buang aku dari life kamu....
Aku tak salahkan kamu..
Malah aku lebih sayang dan rindu sangat kat kamu...
macam mana aku sayang sangat kat 3 sahabat akuu... Izyanni.. Andud n Emy macam tu gak sayang aku kat kamu...
kamu yang selalunya ada saat suka duka aku...
kamulah pengubat duka lara aku...
kamulah yang buat aku bersemangat dikala aku diambang kegagalan....
kini?? sapa lagi yang aku ada?
ya, memang aku punya keluarga jua shabat.. tpi tidak lengkap tanpa dia...
asalkan kamu bahagia kini aku turut gembira...
biarpun setiap detik , saat waktu dah ketikanya hanya airmata yang menjadi pendamping setia aku... aku tak peduli..
janji tetap janji.. kan ku turuti ...
moga kamu berbahagia...
aku tahu aku tak biasa bersemangat tanpa kamu...
biarlah ku lalui kehidupan ini sendiri....
kenangan dengan kamu kan kujadikan memori terindah...
kenangan itu jualah yang akan jadi kekuatan aku..
tapi.... mampukah aku???
Ya Tuhan... sesungguhnya kau lah yang maha mengetahui..
bertapa siksanya aku lalui hidup ini tanpa kamu...
mengapa ini harus berlaku..
sedang aku amat menyayangi dia...
if i have time machine.. i want to return year 2007.....
umi... adik tak kuat tok lalui semua ni lagi..
sepertimana adik sayangkan umi begitulah adik sayangkan dia...
manakah lagi kekuatan buat adik...
sahabat.. maafkan keterlanjuran aku serta kekerasan aku
disaat aku menghadapi kesulitan ini...
sahabat kaulah yang masih setia disisi aku... terima kasih sahabat...
buat adik2 ku.. maafkan angah memarahi kamu.... angah sayang kamu.. maafkan angah...
kenapa aku masih tak dapat kawal emosi aku sendiri...
kenapa adik2 , shabt aku yg harus jadi mangsa!!!
kejamnya aku!!!
aku tak biasa kuat tanpa dia...
maafkan aku wahai insan2 kesayangan ku...
ku akui aku lemah tnpa dia...
walau ku tahu Tuhan itu selalu ada dengan aku...
tapi aku tak kuat lalui semua ni...
bantulah aku sahabat.........

~ if in a single flower we see
the wonder of life’s mystery
how beautiful this world can be
how filled with possibility
with gentleness a flower imparts
...beauty blossoms in the heart
and brings with her the scent of spring
that makes the soul rejoice and sing
the gift of beauty dwells in you
in a heart most good and true
and in earth’s garden you’ve a place
that sun can’t fade nor time erase..~~~

Tiada ulasan: